Hodnotenie a klasifikácia žiakov
Vo vyučovacom procese sa hodnotí a klasifikuje písomný aj ústny prejav. Do polročného a koncoročného hodnotenia a klasifikácie sa zahrňuje aj aktivita na vyučovaní, pravidelná príprava na vyučovanie , domáce úlohy a zabúdanie uč. pomôcok.
Na hodnotenie písomných tematických previerok, kontrolných previerok, vstupných a výstupných previerok,písomných testov bude využívaná táto stupnica:
100 - 90% = 1 (výborný)
89 - 75 % = 2 ( chválitebný)
74 - 50 % = 3 ( dobrý)
49 - 25 % = 4 (dostatočný)
24 - 0% = 5 ( nedostatočný)
Pri krátkych previerkach (päťminútovkách, desaťminútovkách, bleskovkách), pravopisných cvičeniach bude klasifikácia určená učiteľom podľa dôležitosti a náročnosti preverovaných vedomostí.
Cvičné diktáty nebudú klasifikované, budú hodnotené motivačne pečiatkou, nálepkou ap.
Kontrolné diktáty:
počet chýb 0 - 1 = 1
2 - 4 = 2
5 - 7 = 3
8 - 10 = 4
11 a viac = 5
Počet a zameranie kontrolných diktátov v 3. ročníku:
počet: 10
Zameranie:
1. Opakovanie učiva z 2. ročníka ZŠ
2. Slová s l, ĺ, r, ŕ
3. Vybrané slová po b
4. Vybrané slová po m
5. Vybrané slová po p
6. Opakovanie učiva za 1. polrok
7. Vybrané slová po r, s
8. Vybrané slová po v, z
9. Slovné druhy
10. Opakovanie učiva z 3. ročníka ZŠ